Nöjd-Kund-Garanti

Vardagsrum med gråa väggar
Tips och råd när du anlitar en målare

Sammanfattning

  • Kontakta ursprungsföretaget, de har alltid rätt att utföra rättelsearbete.
  • Kontakta oss på Måleriföretagen för information och hjälp.
  • Besiktning ska göras av Måleriföretagens utsedda besiktningsmän.
  • Anmäl till ARN.
  • Om inte avhjälpande sker enligt ARN:s rekommendation utesluts företaget ur Måleriföretagen.

Läs mer i informationsbladet för Måleriföretagens Nöjd-Kund-Garanti genom att klicka här.

Vad innebär detta för dig?

I och med tillkomsten av Nöjd-Kund-Garantin tillförsäkras konsumenterna:

  • Två års garanti på utfört arbete.
  • Opartisk besiktning.
  • Att eventuella fel och brister, som påvisas vid den opartiska besiktningen, blir åtgärdade av respektive medlemsföretag eller genom Nöjd-Kund-Garantins försorg.